HARDTOP, my experience (Buyer's guide)



Πριν ξεκινήσουμε την ανάλυση του θέματος σχετικά με την αγορά ενός hardtop  για τα αγαπημένα μας Miata θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι το hardtop (RHT) προορίζεται για τα μοντέλα με την μαλακή οροφή και όχι για εκείνα με την ηλεκτρική, σκληρή οροφή (PRHT). 



 Η βασική διαφορά που έχει το hardtop με την standard, σκληρή, ηλεκτρική οροφή είναι ότι είναι αναιρούμενο με αποτέλεσμα ανά πασά στιγμή μπορείς να το «ξεφορτωθείς» και να μείνεις μόνο με την κουκούλα ζώντας την έννοια του Roadster στο έπακρον,  ενώ με το εργοστασιακό αναδιπλούμενο "hardtop" δεν μπορείς να έχεις την επιλογή της υφασμάτινης ή  βινυλίου  κουκούλας στο menu. 

Φυσικά υπάρχουν και άλλες διαφορές όπως η ηχομόνωση που έχει ένα αποσπώμενο hardtop (RHT) συγκριτικά με ένα εργοστασιακό (PRHT) . Το εργοστασιακό έχει καλύτερη ηχομόνωσή και ίσως να είναι πιο άνετο σε ταξίδι, χωρίς όμως να είναι και τέλειο καθώς ας μην ξεχνάμε ότι ο στόχος των Ιαπώνων δεν ήταν να φτιάξουν ένα ταξιδιάρικο ήσυχο αμάξι αλλά ένα ελαφρύ , fun to drive roadster όπου και το πέτυχαν και με το παραπάνω. 

Αρκετά όμως με την σύγκριση των δυο αυτών επιλογών ( RHT-PRHT) καθώς θα χρειαζόταν να αφιερώσουμε ένα ολόκληρο άρθρο ώστε να γίνει πλήρη ανάλυση των δύο  και στην περίπτωση μας το άρθρο αυτό είναι ένας μίνι οδηγός αγοράς ενός μεταχειρισμένου hardtop ( εργοστασιακό-OEM ).



Ξεκινώντας λοιπόν θα πρέπει κάνεις να μάθει το που θα βρει αυτό το αγαπητό σε όλους hardtop.

 Δυστυχώς είναι δυσεύρετο, καθώς δεν υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα. Μονόδρομος είναι οι αγγελίες που θα εμφανιστούν κατά καιρούς από κάποιον ιδιώτη η έμπορο είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό. Η τιμή του είναι υψηλή και αυτό λόγω έλλειψης κομματιών παγκοσμίως συγκριτικά με την ζήτηση που έχει.

Το δεύτερο ερώτημα που τίθεται, είναι το πότε είναι η καταλληλότερη στιγμή για την αγορά ενός hardtop

Εν αντίθεσή με την καταλληλότερη εποχή για την αγορά ενός mx-5 η καταλληλότερη εποχή για την αγορά ενός hardtop είναι το καλοκαίρι. Αυτό συμβαίνει επειδή η ζήτηση μειώνετε καθώς είναι η εποχή που όλοι θέλουν να έχουν κάμπριο και σιγουρά όχι μια σκληρή οροφή. Στην Ελλάδα οι τιμές που έχουν τα hardtop σε καλή κατάσταση μαζί με όλα τα παρελκόμενα κυμαίνονται περίπου στα 1500 ευρώ. Το καλοκαίρι μπορείς να γλυτώσεις περίπου 250€ κάτω από την μέση τιμή ενώ τον χειμώνα μπορεί να ανέβεις 250€.



ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ HARDTOP

Αγοράζοντας ένα hardtop πρέπει να προσέξουμε ορισμένα πράγματα. 

Ξεκινάμε  από την κατάσταση του χρώματος που αυτό φαίνεται με την πρώτη ματιά και είναι ένα πρόβλημα το οποίο λύνετε εύκολα με ένα απλό βάψιμο. Το hardtop δεν πρέπει να αγοραστεί μεμονωμένα , "οφείλει" να περιλαμβάνει όλες τις βάσεις μαζί του καθώς και αυτές είναι δύσκολες να βρεθούν. Αφού ελεγχθούν όλα τα παραπάνω θα χρειαστεί ένας τελευταίος έλεγχος στο εσωτερικό μέρος και να ελεγχθεί η οροφή από μέσα για τυχόν ξεκολλήματα και ελαττώματα τα οποία μπορούν να έχουν προκληθεί από την πάροδο του χρόνου. Θα πρέπει να προσέξουμε να είναι το γνήσιο hardtop της Mazda και αν δουλεύει το θερμαινόμενο τζάμι πίσω . Τέλος είναι σημαντικό να ελεγχθούν όλα τα λάστιχα(τσιμουχες) στα παράθυρα και περιμετρικά του hardtop ώστε να διαπιστώσουμε αν είναι ενυδατωμένα η ξερά , πράγμα που είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς τα ξερά λάστιχα δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους και μπορεί να περνάει αέρας , ακόμα και νερό.

ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΝΑ HARDTOP

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που μπορεί κάποιος να θέλει να αγοράσει ένα hardtop. Το hardtop προσδίδει στο αυτοκίνητο ένα νέο look πιο επιθετικό και πιο σπορ σε σχέση με την  κουκούλα , το οποίο ωστόσο είναι υποκειμενικό .

Σίγουρα όμως,  Το hardtop κάνει το αυτοκίνητο πιο αεροδυναμικό και πιο ήσυχο ως προς το θόρυβο στο εσωτερικό της καμπίνας εν αντιθέσει με την κουκούλα που υστερεί σε αυτούς τους τομείς. 

 Υπάρχουν στο διαδίκτυο διάφορες μετρήσεις σε περιβάλλον πίστας και αποδεδειγμένα έχουν γλυτώσει δευτερόλεπτα καθώς το αμάξι έχει γίνει πιο αεροδυναμικό και παράλληλα πιο δεμένο καθώς η σκληρή οροφή κάνει το αμάξι πιο συμπαγές, ειδικά σε συνδυασμό με μια καλή ανάρτηση. 

Επίσης ενα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του hardtop είναι η ασφάλεια που έχει ο οδηγός σε περίπτωση ανατροπής του αυτοκίνητου καθώς θα προστατεύσει περισσότερο συγκριτικά με το ελαφρύ ύφασμα ή βινυλίο. Πρέπει να τονιστεί σε αυτό το σημείο πως το hardtop δεν δίνει την μέγιστη ασφάλεια καθώς ζυγίζει περίπου 23 κιλά και η καταλληλότερη λύση είναι ένα roll bar που εκεί θα είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια μας. (Υπάρχει σχετικό άρθρο στο blog μας για τα roll bar  που εκεί θα βρείτε όσες πληροφορίες χρειάζεστε!!). Το hardtop δεν δίνει μόνο ασφάλεια σε εμάς αλλά και στο αυτοκίνητο μας καθώς δεν θα έχουμε το άγχος πια μην μας σκίσουν την κουκούλα και παραβιάσουν το όχημα μας πράγμα που είναι αρκετά συχνό φαινόμενο και η καινούργια κουκούλα είναι πολύ ακριβή. 

Εκτός όμως από περιπτώσεις κλοπής σχεδόν εξαλείφουμε τον κίνδυνο σε ισχυρές βροχοπτώσεις να εισχωρήσει νερό στο εσωτερικό του αυτοκίνητου η ακόμα και υγρασία που με την πάροδο του χρόνο θα προκαλέσει σκουριές, που σίγουρα είναι το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να δούμε στο Miataκι μας.



ΑΓΟΡΑΣΑ ΤΟ HARDTOP ΤΙ ΚΑΝΩ?

Αφου λοιπον πηραμε το hardtop σειρα εχει η τοποθετηση που είναι μια πραγματικα πολύ εύκολη διαδικασία. Η τοποθέτηση διαφέρει από γενια σε γενια με μικροδιαφορές , θα μιλήσουμε συγκεκριμένα για την τρίτη γενιά γνωστή σε όλους ως NC.

 Όπως είπαμε το hardtop συνοδεύεται από τα κατάλληλα πλαστικά  και λοιπά εξαρτήματα  που χρειάζονται για την ασφαλή τοποθέτηση του. Υπάρχουν δυο πλαστικά , ένα από την κάθε μεριά , πισω από τις ζώνες. Αφού  αφαιρέσουμε τα δικά μας, τοποθετούμε τα καινούργια,  τα οποια έχουν έτοιμες τις τρύπες υποδοχής που θα μπουν, τα δυο γαντζακια (ένα από την κάθε πλευρά) ώστε το hardtop να δέσει στην μέση. Ακολουθεί  το μπροστινό κουμπωμα  το οποίο είναι το ίδιο με της κουκούλας και εφαρμόζει πολύ εύκολα στη γνωστή υποδοχή. 

 Τέλος υπάρχουν τα δυο πίσω καπάκια που είναι νικελ συνήθως από την εξωτερική, αυτήν την φορά,  πλευρά δεξια και αριστερά κατω από το τζαμι. Αυτά απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή καθως δεν πρέπει να τα πιέζουμε και με προσοχή κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης να τα σύρουμε μέχρι οι δυο βίδες (frankestein bolts, που και αυτές πρέπει να τις παραλάβουμε μαζι με την αγορά του hardtop) να μπουν στην εσοχή και να νοιώσουμε ότι εχει εφαρμόσει σωστά,  διότι υπάρχει κίνδυνος να γίνει κάποια ζημιά . Αφου τελειωσουμε με τα διαδικαστικά απλα χαζεύουμε το νέο look του αυτοκινήτου μας και βγάζουμε 100 φωτογραφίες όπως κάθε γνήσιος "petrolhead ".



ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑ ΜΕ ΤΟ HARDTOP

Με την αγορά του Hardtop σιγά σιγά  άρχισα να καταλαβαίνω καποιους ενοχλητικούς  θορύβους. Μετά από αρκετό ψαξιμο στο διαδίκτυο και ερωτήσεις σε φίλους  οι οποίοι ήδη είχαν(hardtop) κατέληξα στο ότι όλα τα γατζακια χρειάζονται σωστή  ρύθμιση. Έτσι λοιπόν απο εκει που ειχα διαπιστώσει οτι έρχεται αέρας , από το μπροστά αριστερο μέρος δηλαδή,  έσφιξα το μπροστά κλιψακι και στην συνέχεια τα γατζακια πίσω από τις ζώνες αλλά και τα νικελ καπάκια πίσω (ξεβιδωνονται και μπορούμε να ρυθμίσουμε τις εσοχές που αναφέραμε νωρίτερα ). Αυτό ειχε ως αποτέλεσμα να "σκληρύνει" το hardtop και να το κάνω οσο πιο πολύ μπορούσα. 

Μην ξεχνάμε άλλωστε  ότι το hardtop  είναι ένα "ξένο" σώμα και ακόμα και μετα από τα παραπάνω  θα υπάρχουν   θόρυβοι οι οποίοι θα εμφανίζονται κατά κύριο λόγο όταν υπάρξει κάποια ανωμαλία στο οδόστρωμα (κυρίως όταν κατεβαινουμε πεζοδρομια η απότομη κατηφόρα-ανηφόρα). Τα παραπάνω φυσικα που ανέφερα δεν είναι προβλήματα αλλα είναι η σωστή ρύθμιση του hardtop που τότε, για εμένα βέβαια ήταν πρόβλημα και ελπίζω μεσα από αυτό το κείμενο να τα αναγνωρίσετε πιο εύκολα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πολλά χιλιόμετρα είναι λογικό να ακούγεται ελάχιστα ο αέρας και αυτό κυρίως  χαμηλά στο τζάμι στην γωνία , του οδηγού και συνοδηγού. 

   


Χάρης Ελευθερίου 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις