Beginner's guide (mk3, NC)


Πόσοι από εμάς θα θέλαμε έναν οδηγό αγοράς για το αγαπημένο μας mx5 πριν αυτό έρθει στα χέρια μας; Πόσα προβλήματα,  χρόνο,  χρήμα και  κόπο θα είχαμε γλιτώσει;  
Θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε αυτή την ανάγκη,  έστω με τα πιο σημαντικά θέματα που τυχόν συναντάει ο υποψήφιος αγοραστής  ενός miata( θα εστιάσουμε, αυτή τη φορά στην 3 γενιά, το NC).
Πριν μπούμε στο ψητό όμως,  ας πούμε δύο λόγια για τα χαρακτηριστικά του  μοντέλου.  

Το mx5 nc με τη μαλακή οροφή κυκλοφόρησε αρχικά το 2005 και ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε η έκδοση rc  με τη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή η οποία προσθέτει επιπλέον βάρος 36 κιλών χωρίς όμως να χάνει σε αποθηκευτικό χώρο(150lt).  Επίσης η μεταλλική οροφή  δίνει στο αμάξι καλύτερη ηχομόνωση και αεροδυναμική με την τελική ταχύτητα να αυξάνεται ελαφρώς εν αντίθεση με την επιτάχυνση που μειώνεται.  


 Όσον αφορά τα μοτέρ ή  Mazda επέλεξε δύο εκδόσεις  1.8 και 2.0 vvt.  Το κάθε ένα ακολουθείται από διαφορετική προσέγγιση από την εταιρεία.  
Το 1.8 βγαίνει αποκλειστικά με ''5άρι'' σασμάν ανοιχτό διαφορικό ζάντες 16" ιντσών και απόδοσή 126 ίππων στις 6/500 ενώ το 2.0 έχει σαφώς πιο επιθετική φιλοσοφία με μεγαλύτερη ιπποδύναμη,  160 ίππων/6700 , και καλύτερο στήσιμο. 
Συγκεκριμένα το ''δίλιτρο'' είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις την απλή και τη σπορ,  με τη δεύτερη να πλαισιώνεται από bilstein  σπορ ανάρτηση , μπροστινή μπάρα θόλων , ''6τάχυτο'' σασμάν , ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα και ηχοσύστημα Bose. Και οι δύο εκδόσεις μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα (MZR LF-VE)  με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων(VVT) και μπλοκέ διαφορικό τύπου LSD. 

Εύκολα βγάζουμε το συμπέρασμα από τα παραπάνω ότι για σπορ οδήγηση ή ιδανική επιλογή είναι η 2.0 έκδοση χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι και το 1.8 δεν μπορεί να σου δώσει την ανάλογη ικανοποίηση.  Άλλωστε με δύο τρεις σημαντικές  αλλαγές που θα αναφέρουμε σε διαφορετικό αφιέρωμα επιτυγχάνεται πλήρης μεταμόρφωση του "μικρού" NC . 


Ξεκινάμε λοιπόν με το timing της αγοράς του πολυπόθητου miata η οποία φυσικά είναι η χειμερινή περίοδος.  Το καλοκαίρι τα cabrio αυτοκίνητα, γενικότερα, έχουν μεγαλύτερη ζήτηση όπως λέει και ο  νόμος της αγοράς , ανάλογα με τη ζήτηση προσαρμόζεται και η τιμή.  

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι κοιτάμε το λατρεμένο μας παιχνίδι και είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε δικό μας . Βάζουμε  σε bullets παρακάτω σε τι πρέπει να δώσουμε έμφαση ανά κατηγορία.  

• Αμάξωμα: ελέγχουμε καλά το αμάξωμα για  αλλοιώσεις στο σασί, στους θόλους όπως και για τυχόν σκουριές η διαρροές από μηχανικά μέρη.  Ελέγχουμε επίσης την κατάσταση του  χρώματος , ποια σημεία μπορεί να είναι βαμμένα και ποια η ιστορία που μπορεί να κρύβεται από πίσω.  Ακόμη ελέγχουμε τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου για υγρασία η θαμπάδες η ακόμα και ραγίσματα.   
  Σημαντικό είναι να βρούμε τον κατάλληλο άνθρωπο που έχει την εμπειρία και τη γνώση για τον έλεγχο και την αξιολόγηση του οχήματος.

• Εσωτερικό: κοιτάμε κάτω από τα καθίσματα για τυχόν υγρασίες οι οποίες μπορεί να προκληθούν αν δεν έχουν καθαριστεί καλά οι υδρορροές του αυτοκινήτου.  
Ελέγχουμε  τη κατάσταση που βρίσκονται τα μαλακά σημεία του εσωτερικού,  τιμόνι ,φούσκες,  καθίσματα κτλ διότι πιθανόν αυτά να χρήζουν αλλαγής όπως και τα πατάκια.   
Επίσης τεστάρουμε τις ζώνες , αν δηλαδή ο μηχανισμός τους ''μαζεύει'' την ζώνη σωστά, καθώς τα nc παρουσιάζουν μια ευαισθησία στο συγκεκριμένο θέμα. 
Τέλος κοιτάμε για την κατάσταση των πλαστικών(γρατσουνιές κτλ) και τη σωστή λειτουργία, των αποθηκευτικών χώρων . 

  
•΄Κουκούλα: οι κουκούλες γενικά των Nc είναι αρκετά αξιόπιστες εκτός από κάποιες 
οπτικές κυρίως "δυσλειτουργίες" που εμφάνισαν τα πρώτα μοντέλα των mk3. Οι εσωτερικές κόλλες της κουκούλας εμφανίζονταν στην επιφάνεια με αποτέλεσμα να χαλάει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα του όμορφου NC. 
Το πρόβλημα αυτό δύσκολα αποφεύγεται αλλά εύκολα διορθώνεται με τα κατάλληλα εργαλεία και προϊόντα.  Ο συνδυασμός του goo gone(ειδικό προϊόν για της απομάκρυνση  κόλλας) και του Renovo soft top reviver(βαφή για κουκούλες) θα κάνουν την κουκούλα του mx5 Σας καλύτερη και από ότι ήταν καινούργια. Ιδανικά πριν την βαφή είναι θεμιτό ένα καλό καθάρισμα της κουκούλας με ατμοκαθαριστή και στο τέλος ένα απλό spray αδιαβροχοποίησης , autofiness,  autoglym κτλ . θα έκλεινε με επιτυχία το κεφάλαιο ''ανανέωση κουκούλας''. 
Τελευταίο αλλά πολύ σημαντικό η σωστή λειτουργία της κουκούλας στο "άνοιξε κλείσε", δίχως απρόοπτα. 

• Κινητήρας: Εδώ θέλει μεγάλη προσοχή και γνώση. Είναι αρκετά δύσκολο να διαπιστώσεις την υγεία ενός κινητήρα χωρίς να τον "ανοίξεις".
Πρώτο και σημαντικότερο είναι να ελέγξουμε το βιβλίο σέρβις , αν αυτό είναι ενημερωμένο με τα προγραμματισμένα σέρβις στην ώρα τους, τι έχει αλλαχτεί ακριβώς και πότε και από ποιο συνεργείο έγινε η συντήρηση.  Κατόπιν κοιτάμε με προσοχή πότε έχει περάσει το αυτοκίνητο ΚΤΕΟ και αν τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα συνάδουν με τα πραγματικά.  
 Όταν έρθει η ώρα του μηχανικού γίνεται ενδελεχής οπτικός έλεγχος από μέρους του και μέτρηση της συμπίεσης του κινητήρα με το κατάλληλο μηχάνημα.  Επίσης το αμάξι πρέπει να τεθεί σε λειτουργία στο ρελαντί για λίγα λεπτά για επιπλέον έλεγχο.  
Σημεία που πρέπει να δώσουμε παραπάνω προσοχή είναι ο θερμοστάτης , το παγούρι του ψυκτικού υγρού, ο δείκτης στάθμης λαδιού και τα μπουζί. 

• Ηλεκτρικά: Τα mk3 είναι αρκετά αξιόπιστα στα ηλεκτρικά τους , ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίζουν πρόβλημα στις ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και στους διακόπτες των παραθύρων. 
Δεν ξεχνάμε τα κλειδιά τα οποία πρέπει να υπάρχουν και τα δύο και φυσικά να συνεργάζονται άψογα με το κεντρικό κλείδωμα και τον συναγερμό(αν υπάρχει). 


• Σύστημα πέδησης: Ελέγχουμε τα τακάκια σε τι κατάσταση βρίσκονται και τους δίσκους αν έχουν κάνει το λεγόμενο ''νύχι'' δηλαδή αν έχει ''φαγωθεί'' το υλικό της δισκόπλακας.  Σχετικά με την ανάρτηση το ιδανικό είναι να γίνει έλεγχος σε ''αμορτισερόμετρο'' τα οποία μπορούμε να τα βρούμε κυρίως σε ΚΤΕΟ. Φυσικά για τα παραπάνω σημαντικό ρόλο παίζουν τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου άλλα και χρήση του, από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.  

Σε όλα τα παραπάνω το πιο σημαντικό ίσως ρόλο παίζει η βοήθεια και καθοδήγηση από το κατάλληλο συνεργείο-μηχανικό.  Η ομάδα προτείνει ανεπιφύλακτα το εξουσιοδοτημένο συνεργείο Mazda- Α. Καλογρίτσας  στο Χαϊδάρι, που με την πολυετή εμπειρία του τον σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο χώρο του και το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό μπορεί να είναι ο φύλακας άγγελος που χρειάζεται ο υποψήφιος κάτοχος mx5! 


 
Θ.Μ. 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις